İRİ HARFLİ DÜNYA MASALLARI

  


Okumayı seven bir çocuktum. Annem, okul çıkışında diğer velilerle birlikte beni beklerdi. Zil çalınca sevinçle dışarı çıkardım. Koşarak anneme sarılırdım. Çoğu zaman okul çıkışı kırtasiyeye uğrardık. Öğretmenin istediği kitaplar veya yardımcı ders malzemeleri olurdu. Bazen de defter almaya giderdik. Ama ben hiçbir zaman bu alışverişleri bir masal kitabı almadan sonlandırmazdım. 

Ders sırasında başlardım alacağım kitabın hayalini kurmaya. Elimdeki eksikleri düşünürdüm. Birden keyifli bir telaş sarardı dört bir yanımı. Ya kitapları başka bir çocuk almışsa ? İşte, o telaşla zilin çalmasını beklerdim. Annem, sürekli kitap almak istediğimi görünce kızardı. Çünkü, aldığım kitabı hemen o gece bitirirdim. Belki de biraz fazla masraflı olmaya başlamıştım. O da haklıydı. Her gün kitap mı alınır ? 

Okulun hemen karşısında bir kırtasiye dükkanı vardı. Dükkanı ikiz kardeşler işletiyordu. Bu yüzden ismi de İkizler Kırtasiye idi. Okuldan çıkar çıkmaz hemen oraya uğrardık. İçerisi çok kalabalık olurdu. 80'li ve 90'lı yıllarda kırtasiyeler, okul çıkışı biraz kalabalık olurdu. Şimdilerde içlerini dolu görmek mümkün değil. 

Annem ve diğer veliler ders malzemelerini alırken, ben direk kitapların olduğu kısma kaçardım. Yine okuma aşkı ile dolu olduğum günlerden biriydi. Raflara bakarken bir kitap serisi ile karşılaşmıştım. Kitapların arka kısmında İri Harfli Dünya Masalları Serisi yazıyordu.  Her kitap başka bir masalı anlatıyordu. Bu benim için heyecan vericiydi. Ayrıca kitapların kapak çizimleri de çok güzeldi. Ben bu konuya çok özen gösterirdim. Okuduğum kitapların kapakları ve kahramanları da güzel çizilmeliydi. Genelde kitabı okuduktan sonra kapağındaki resmi çizmeye çalışırdım. Bu benim için ayrı bir zevkti.

HER MASAL BAŞKA BİR MACERA

Raflardaki kitapları kurcalarken annem yanıma gelmişti ve, " İstersen bugün kitap değil döner alalım. " demişti. Ben de  " Döner bitiyor, kitap bitmiyor." demiştim. Bu lafın üstüne annem gülmüştü. " Haydi seç birini ! " demişti.

Toplamda 20 kitap vardı. Her biri ayrı bir masalı ele alıyordu. Hangisini alacağıma ilk başta karar verememiştim. Bir süre düşündükten sonra Dört Çalgıcı masalını raftan alıp kasaya ilerledim. Hayvanları çok severdim. Dört Çalgıcı masalı  aslında nam-ı diğer Bremen Mızıkacıları idi. Annem de elimdeki kitabı görünce bana gülümsedi. Hayvanları sevdiğimi biliyordu.

Dört Çalgıcı - Bremen Mızıkacıları

Koşa koşa eve gitmiştim. Ödevlerimi bitirdikten sonra kitabımı okuyacaktım. Kitabı okumadan önce , arkasında yer alan diğer masalların isimlerine bakmıştım. Daha almam gereken 19 kitap daha vardı. İçimden " Hepsini tükenmeden nasıl alacağım ? " diye düşünmeye başlamıştım. Sonra açtım kitabın kapağını, doyasıya okumaya başladım. Okurken kafamda olayları yaşardım.

Kitap bittikten sonra hemen elime kağıt kalem alır, kapak resmini çizmeye koyulurdum. Bazen öyle dalardım ki, annem yanıma gelir, " Haydi yemek yemeye gel ! " diye dürterdi. Yemek yerken okuduklarımı kafamdan geçirirdim. Bir sonraki masalım hangisi olacaktı ? Hangi kitabı alacaktım ?

Aradan 1 hafta geçmişti. Yolda oynarken dedemi görmüştüm. Bize oturmaya geliyordu. Dışarıda olduğumu görünce " Al bu parayı, kendine dondurma ve gazoz al. " demişti. Çok sevinmiştim. İçimden " Ne dondurması, ne gazozu ? "  diye söylenmiştim. Ben direk kırtasiyeye gidecektim. Öyle de yaptım. İçeri girdiğim zaman rafta kitaplar bana bakıyordu. Yine kafam karışmıştı. Bir süre kitapları kurcalarken, Kahraman Terzi masalı dikkatimi çekti. Hemen alıp dışarı çıkmıştım. 

İri Harfli Masallar Kahraman Terzi

Akşam evde heyecanla okumuştum. Gerçekten keyifli bir masaldı. Hatta terzinin kuşağına benzeyen bir bezi alıp belime de sarmıştım. " Bir vuruşta yedi can ! " demiştim.

Zamanla diğer masalları da koleksiyonuma katmıştım. Pembe Gül İle Al Gül, Parmak ÇocukOduncu ve ÇocuklarıTilki İle LeylekUçan Çocuk ve diğerleri... 


Bülbül masalını elime aldığım zaman, kitabın kapağındaki resme gülmüştüm. " Kitabın ismi Bülbül ama kapağında saka kuşu resmi var. " demiştim. Kırtasiyeci ağabey de bana gülmüş ve bilgimden ötürü beni takdir etmişti. 


İri Harfli Dünya Masalları Serisi, toplamda 20 kitaptı. Kitaplar, Bilim ve Kültür Yayınları tarafından piyasaya sürülmüştü. O dönem, birçok kırtasiyede bu masal kitaplarından vardı. Kapak çizimleri çok güzeldi. İçi yazı ağırlıklıydı ve fazla resim yoktu. Harfler iriydi. Bu yüzden okuma açısından kolaylık sağlıyordu. Tam ilkokul çocuklarına göreydi. 

90'lar, kitap okuma alışkanlığını tetikleyen çeşitli kitapların çıktığı yıllardı. Şimdilerde çocukların ellerinde telefonlar var. Kitap okuma ve gece uyurken hayal kurma dönemi sona erdi. Umarım zamanla bazı alışkanlıklar değişir ve kitapların sihirli dünyasına yolculuk etmeye başlarlar.



Serkan Yasin















Yorumlar