RÜZGAR GÜLÜ ÇOCUK PROGRAMI (1989)

 




80'li yıllar çocuk programları ve çizgi filmler açısından çeşitlilik dönemiydi. O yıllarda birbirinden güzel öğretici yapımlar, ilginç ve eğlenceli çizgi filmler izlemiştik. Çizgi filmler sadece küçükleri değil, büyükleri de etkilemişti. Sokak aralarında kadınlar, adamlar birbirlerine lakaplar takar olmuştu. ( Gadget Muammer, Splinter Faik, Hugo Cemal vb. )

Çizgi filmler kadar çocuk programları da kaliteliydi. Evliya Çelebi ile "Az Gittik Uz Gittik ", Barış Manço ile "Adam Olacak Çocuk ", Adile Teyze ile "Uykudan Önce" ve hepimizin baş tacı Susam Sokağı... Buna benzer birçok kaliteli program vardı. Bugün yazımda belki de birçoğunuzun unuttuğu bir programı hatırlatmak istedim. 

Rüzgar Gülü dönmeye başladı, Televizyonunuzu açın haydi !


YEŞİM ABLA İLE SOHBETLER

80'ler Rüzgar Gülü

Rüzgar Gülü, 1989 yılında TRT ekranlarında gösterilmişti. Program akşam saatlerinde yayınlanırdı. Sonradan TRT GAP kanalında da tekrarı gösterilmişti. Programın hemen başında bir rüzgar gülü döner ve karga onun etrafında dolaşırdı. O dönem herkes bu kuşa karga dese de, şimdi bakınca daha çok gagasındaki renklerden ötürü tukan kuşuna benzetiyorum.

Kısa bir animasyon girişinden sonra, elinde kuş kuklasıyla konuşan bir ablamız programı açardı. Ablamızın ismi Yeşim idi. Programın açılış konuşmasını hep o yapardı. Sonradan elindeki kukla kuş da lafa dalar ve gevezelik ederdi. O dönemler bu kuşa çok gülerdik. Program içinde kitap tanıtımları, öğretici bilgiler ve kısa çizgi filmler yer alırdı. Ama ben daha çok öğretici bilgileri ve eğlenceli kısa hayvan videolarını hatırlıyorum. 

Yeşim Müderrisoğlu
Rüzgar Gülü Çocuk Programı ( 1989 )

Kelime bilgisi, resim nasıl çizilir, gölge oyunu nasıl yapılır, önemli masallardan kesitler programı eğitici kılan unsurlardı. Geveze kuşumuz, her defasında lafa karıştığı için Yeşim abladan azar işitirdi. Yeşim abla ( Yeşim Müderrisoğlu ), doğru olanı kuşa öğretmeye çalışırdı. Dolaylı olarak da çocuklara öğretmiş olurdu.

Program yayına girdiği zaman ben küçüktüm. Henüz okula gitmiyordum. Ama kuş ile Yeşim ablanın sohbetlerine çok gülerdim. Ayrıca hayvanlarla ilgili bilgilendirme yapılan kısımlar da ilgimi çekerdi. Birçok hayvanın ismini bu program sayesinde öğrenmiştim. 

Ayrıca her program sonunda, kitap okuma alışkanlığını geliştirmek için bir kampanyadan bahsedilirdi. " Okuduğunuz kitabın özetini bize yazın. Biz de sizi kitap kulübü üyesi yapalım ve rozet hediye edelim. " 


Rozetin üstünde Ankara Televizyonu Çocuk Programları Müdürlüğü Kitap Kulübü yazıyordu. Bu o dönem, çocukların kitap okuma sayısında artışa neden olmuştu. Faydalı bir kampanya idi.


Yazıyı yazarken yine geçmişe döndüm. Bir garip oldum. 80'ler, 90'lar güzel dönemlerdi. İyi ki çocukluğumu o yıllarda geçirmişim. 





Serkan Yasin



Yorumlar