STARGATE FİGÜRLERİ

  


Stargate, sevdiğim bilim kurgu filmlerinden biridir. Antık Mısır medeniyetine olan ilgim de filmi sevme nedenlerimden biriydi. Sonraki yıllar Sg-1 dizisini de büyük bir keyifle izlemiştim. Mısır mitolojisine olan ilgim de halen devam etmekte. En son Kabalcı'dan çıkan Kadim Mısır : Öte Dünya Kitapları adlı kitabı okudum. Alana meraklı olan kişilere tavsiye ederim.

Netten bulduğum fotoğraflarla size bir tanıtım yapmak istedim. İlerleyen günlerde tek tek figür incelemeleri de yapacağım.

Stargate Hakkında

1928 yılında, Mısır'da üstünde semboller olan halka şeklinde bir aygıt bulunur. Yer altındaki çok gizli bir askeri üste, halka üzerinde çalışmalar yapılsa da sonuç elde edilemez. Ancak yardım için çağrılan genç arkeolog ve dil bilimci Dr. Daniel Jackson, yapılan araştırmaların tamamen yanlış olduğunu söyler ve incelemeyi sıfırdan başlatır. Örtü taşının anlattıklarının yıldızlarla ilgili bir yapıyı işaret ettiğini anlaması ve ordunun halka konusundaki şüphelerini doğrulaması uzun sürmez.

Taş halka, aslında Jackson'ın adını "Yıldız Geçidi"olarak tercüme ettiği bir ulaşım aracıdır. Karşılıklı iki geçit arasında bir solucan deliği açarak, aradaki milyonlarca ışık yılı mesafenin birkaç saniyede alınması amacıyla tasarlanmıştır. Jackson sonunda sırrı çözer ve geçidi açmayı başarır. Geçitten geçerek, Eski Mısır'a yolculuk yaparlar . Burada halka zulüm eden Güneş Tanrısı Ra ile karşılaşırlar. Halkı Ra'dan kurtarmak ve geri dönüş yolunu bulmak için amansız bir mücadeleye girişirler.

Filmin tanıtımını hatırlayalım.





Stargate Figürleri Hakkında


Figürler, Hasbro tarafından 1994 yılında çıkarılmıştır. Ben özellikle Anubis ve Horus figürlerini çok severdim. Ayrıca araçlar da çok başarılı yapılmış. Winged Glider aracı çocukluk yıllarımda hayallerimi süslerdi. 

90'larda bu figürler yurduma da gelmişti. Üsküdar'da Anubis figürünü gördüğümü ve aldığımı hatırlıyorum. Stargate figürleri halen odamda benimle beraber ve rafları süslemeye devam ediyorlar. İleride blogumda tek tek figür incelemeleri de yapacağım. Şimdilik kısaca geçiyor ve görselleri sizinle paylaşıyorum.


Karakterler


Ra


Anubis


Horus - Palace Guard



Horus - Attack Pillot


Dr. Daniel Jackson




Albay Jack O'Neil



Skaara - Rebel Leader



Charles Kawalsky 



Araçlar

Winged Glider



 All-Terrain Cruiser



Mastadge Beast Of Burden







Serkan Yasin





Yorumlar