BENİM DE MONAMİ BOYAM OLSUN !

                              Monami Boyalar


Resim çizmeyi hep sevmişimdir. İlkokul yıllarımda, sınıfta resim çizmeyi becerebilen ve ilginç şeyler karalayan 3 çocuktan biri de bendim. Resim derslerinde sınıftaki çocuklar başımıza toplanırlardı. Resim çizebilen diğer iki çocuktan biri kızdı. Biraz ukala olduğu için kimse ona çizdirmek istemezdi. Diğer erkek çocuk da aynı benim gibi yardımseverdi. Bu yüzden ikimizin başı kabalık olurdu. 

Yanımda oturan sessiz arkadaşım Gürkan ve sınıfın belalısı Özgür, resim derslerinde sürekli defterlerini bana uzatırlardı. " Haydi Seko, hoca gelmeden bana bir hayvan çiz ! " cümlelerini duymaktan gına gelirdi. Genelde hayvan figürlerini iyi çizerdim. Bu yüzden çizilecek bir hayvan olduğu zaman tek adres bendim. Dış mekan çizimlerinde ise arkadaşım Onur oldukça iyiydi. Manzara resimleri çizileceği zaman onun başını yerlerdi. 

Tabii, kara kalem çizilen resimlerin bir de boyama işlemleri olurdu. Resmi çizdikten sonra boyama konusunda kimseye yardım etmezdim. 90'larda, ilkokul sıralarında kuru boya, pastel boya ve yağlı boya çalışmaları yapardık. Oldukça keyifli işlerdi. Bu yüzden resim dersinin gelmesini iple çekerdim. Bazen öğretmenler konuları sene sonuna yetiştirmek için resim derslerini iptal ederlerdi. En sevmediğim olay buydu.Genelde resim yerine matematik dersi yapardık. İnanın bana 80, 90 kuşağı çocuklarının matematikten nefret etmelerinin bir nedeni de budur. Beden eğitimi, müzik, resim gibi eğlenceli ve yaratıcılığı geliştiren dersler, sınıf öğretmenleri tarafından hep iptal edilirdi. 

MONAMİ MARKA BOYAN VARSA ÖZELSİN


Resmi çizmek kadar, doğru boyaması da önemliydi. Yetenekli olmak bu konuda avantajdı. Ancak kaliteli boyalara da sahip olmanız gerekirdi. Hatice adlı arkadaşımın elindeki MonAmi pastel boya setine hep imrenirdim. Kim imrenmezdi ki ?  Mon Ami marka boyaların karizma bir çantası olurdu. Özellikle 48'lik setleri muazzamdı. İçinde her renk vardı. Ten rengi, altın rengi, gümüş rengi vb. ten rengi boyayı görünce hayran kalmıştım. MonAmi boyası olan çocuklara hep farklı gözle bakılırdı.

MonAmi  Pastel Boya

Bizim elimizdeki 12'lik setlerde böyle detaylı renkler yoktu. Ayrıca pastel boya ile boyama yaparken taşan kısımları kazımak, silmek için bir çubuğu bile vardı. En önemlisi de diğer pastel boyalar gibi geride tortu bırakmaz ve dağılmazdı. Kutunun üstünde kafasında taç olan bir kız vardı. Mon Ami, Fransızca'da  " Arkadaşım" manasına geliyordu. Gerçekten de iş boyamaya gelince, insana arkadaşlık yapabilecek kadar kaliteli bir boyaydı. 

MonAmi boyaları, o dönem diğer boyalara göre daha pahalıydı. Memur ailelerinin alacağı türden bir boya değildi. Genelde resim çizemeyen çocukların elinde bu boya setini görürdüm. O zaman biraz sinir olurdum.

Akşam eve gittiğim zaman, hep o boyaların hayalini kurardım. Çocukluk dönemim boyunca, bu boya setini alma şansım olmadı. Ben de ailemi zora sokmak ve masraf çıkarmak istememiştim. Benim için çizim konusunda kendimi geliştirmek daha önemli hale gelmişti. En önemlisi de buydu.

Geçenlerde dükkanlardan birinde MonAmi boya setine rastladım. O an, benim için mekan zaman durdu ve gülmeye başladım.







Serkan Yasin

Yorumlar