SİHİRLİ OTOBÜS

Sihirli Otobüs

Yeni bilgiler öğrenmek her zaman güzeldir. Bu bilgiler ışığında hayatınızda yeni yolculuklara da başlarsınız. Sevdiğiniz konular üzerinde araştırmalar yapmak, size başka dünyaların kapılarını aralar. Sihirli Otobüs, her bölümünde çocuk izleyiciye farklı bilgiler veren çizgi serilerden biri idi. Bu açıdan bende yeri ayrıdır. Keyifli bir açılış müziği vardı.




YERİNİZİ ALIN YOLCULUK BAŞLIYOR !

Sihirli Otobüs

Sihirli Otobüs ( The Magic School Bus ), ilk olarak bir çocuk kitap serisi olarak Amerika'da ortaya çıkar. Yazar Joanna Cole, her kitapta çocuk okuru yeni bir bilimsel maceranın içine sokar. Kitapların başarısı, çizgi film yapımcılarının da dikkatini çeker. 1994 yılında Sihirli Otobüs'ün ilk bölümleri izleyiciyle buluşur.

Çizgi seri, 1994-1997 yılları arasında 4 sezon, toplamda 52 bölüm yayınlanır. Biz ülkemizde bu çizgi seriyi TRT 1 kanalında, 90'ların sonunda izleme şansını yakalamıştık. Ancak tüm bölümleri gösterilmemişti. Çizgi filmde ana karakter, öğretmen bayan Frizzle idi. Bayan Frizzle, yanındaki 8 çocukla ( Kitaplarda çocuk sayısı 19 imiş ) Sihirli Otobüs'e biner ve farklı evrenlere yolculuk yapardı. Evcil hayvanı bukalemun Liz'i de yanından hiç ayırmazdı. 

Sihirli Otobüs Çizgi Film -1994

Her bölümde farklı bilimsel bilgiler öğrenirdik. İlk bölümde otobüs uzaya yolculuk yapıyor ve güneş sistemini ziyaret ediyordu. Bu bölümde gezegenler hakkında bilgiler veriliyordu. Bu bölümü izlediğim zaman, çizgi seriyi çok beğenmiştim. Diğer bölümleri de ilgiyle takip etmiştim. Dinozorlar, gezegenler, enerji, hayvanlar, bitki örtüsü, hava akımları hakkında ilginç bilgiler edinmiştim. Her bölüm, bilgiye açılan yeni bir kapıydı.

Sihirli Otobüs çizgi serisinde, öğretmen Frizzle'ı gördüğüm zaman, hep okulda yaşadıklarım aklıma gelirdi. Biz yurdum eğitim sisteminde hiç gözlemleyerek eğitim yapmazdık. Her şeyi kitaplardan öğrenmeye çalışırdık. İlkokul sıralarında yaptığımız birkaç geziyi çıkarırsak, pek de farklı yolculuklar yapmamıştık. Çizgi film içinde yer alan fantastik yolculukları elbette yapamazdık. Ancak hayvanları ve bitkileri öğrenirken, doğada bir gezi yapabilirdik. Bu hep kafamı kurcalardı.

Gece yatağıma uzanırken Sihirli Otobüs içinde, o çocukların yanında olduğumu hayal ederdim. Güzel günlerdi...




Serkan Yasin




Yorumlar

Yorum Gönder