SEGA JURASSIC PARK RAMPAGE EDITION İNCELEME



Ne zamandır bu yazıyı kaleme almak istiyordum. 90'larda ilk oyunu oynadığım zamanları çok iyi hatırlıyorum. Benim gibi bir dinozor meraklısı için oyun bulunmaz bir nimetti. 

Bir gün, Sega kaseti satan dükkanlarda dolaşırken serinin ikinci oyunu Jurassic Park Rampage Edition'a denk gelmiştim. Her kaseti satın alacak param olmazdı. Bazen de oyunları üzerine az miktar para vererek, başka bir oyunla takas ederdim. Elimde Sega'nın meşhur oyunu Ecco The Dolphin vardı. Oyunu görür görmez kaseti verip, Rampage Edition'ı elime almıştım. Dünyalar benim olmuştu. 

Sega Jurassic Park Rampage Edition Oyun Kaset

Jurassic Park Rampage Edition oyunu, 1994 yıllında yine BlueSky Software tarafından geliştirildi. Aksiyon kategorisindeki bu oyun, tek bir oyuncu tarafından oynanabiliyordu. Ancak karakter seçimi konusunda, ilk oyunda olduğu gibi oyuncuya keyifli bir alternatif öneriyordu. Filmin ve romanın ana karakteri olan Alan Grant dışında, bir velociraptoru da yönetme şansı vardı. 

Oyunun geçtiği mekanlar aynıydı. Sadece Grant yerine bir dinozorla yaşam savaşı veriliyordu. Dinozorla ilerlemek biraz daha zordu. Çünkü silah kullanma şansı yoktu. Böyle olunca sadece hızlı koşma, ısırma ve pençe darbesi yetenekleri kalıyordu. Buna rağmen velociraptorla oynaması da keyifliydi.

Çocukluk yıllarımda, en çok Alan Grant ile gallimimus üzerine binip yol aldığım bölümü severdim. 


MACERA KALDIĞI YERDEN DEVAM EDİYOR...

İlk oyun 7 bölümden oluşurken, Jurassic Park Rampage Edition 5 bölümden oluşuyor. Oyun başında yine 3 can hakkınız var. Oyunun ilk bölümü ormanda başlıyor. Bir pteranodon Alan Grant'i yuvasına doğru taşıyor ve bırakıyor. Sonrasında yuvadan kaçarak, oyuna başlıyoruz. Dinozorlar, park görevlileri ile savaşırken sinir bozucu pteranodon peşimizi bırakmıyor. Yuvadan uzaklaşsanız da, sizi bulup aynı noktaya geri getiriyor. Bu yüzden gördüğünüz yerde onu vurmanız lazım. 


2. bölüm bana göre en keyiflisi. Alan Grant ile gallimimus üzerine binip, dinozorlardan, askerlerden kaçıyoruz. Yalnız, arada bir tepemizde bombalar atan bir helikopter beliriyor. İşte o zaman, sabit bir yerde durup helikoptere ateş açmamız lazım. Yoksa geçilmesi zor. 

 Jurassic Park Rampage Edition Oyunu

3.bölüm ise kargo gemisinde geçiyor. Bana göre ilk oyundaki kontrol merkezine benzer aşamalar var. Biraz sıkıcı bir bölüm. 4. bölümde saklı diyarlarda, tapınaklarda yolculuk yapıyoruz. Bu bölüm de yine ilk oyundaki tapınak bölümüne benzerlik gösteriyor. Bölüm sonunda bir triceratopsun üstüne binip, son bölüm olan nehire adım atıyoruz.


5.bölüm, ilk oyunda olduğu gibi nehirde geçiyor. Botla türlü zorluklardan kaçıp, en son şelalenin olduğu kısma varıyoruz. Burada bizi T-Rex karşılıyor. Bana göre gallimimus üzerine binip koşturduğumuz savana bölümü ile, bu son bölüm oyunun en güzel bölümlerini oluşturuyor. 

Sega Jurassic Park Rampage Edition İnceleme



Bitirmeden son notlar : Jurassic Park Rampage Edition, 1993 yılındaki ilk oyuna göre oldukça vasat. Oyun içinde bazı bölümler ( savana, nehir ) güzel. Ama bu ilk oyunun üzerine pek bir şey katmamış. Ayrıca oyun 5 bölümden oluşuyor. Bana göre çok kısa.

Oyun içinde farklı dinozorlara da denk gelmiyoruz. İlk oyunda karşımıza çıkan  dilophosaurus, veleociraptor, pteranodon ve compsognathus ile mücadele etmeye devam ediyoruz. Farklı olarak bir gallimimusun üzerine biniyoruz. Bana göre oyunun en keyifli yeri de bu. Yine de çocukluk dönemlerimde keyifle oynadığımı hatırlıyorum. Jurassic Park Rampage Edition, koleksiyonumda hala duruyor. Baktıkça çocukluk yıllarıma geri dönüyorum.








Serkan Yasin




Yorumlar