90'LARDAN BİR TAT : ELMALI BİSKREM

  


90'lı yıllarda farklı lezzetler girdi hayatımıza. Abur cubur tüketen çocuklar listesinde, ben de ilk sırada yerimi alırdım. Mahalledeki bakkalları dolaşır, farklı tatlar peşinde koşardık. İlginçtir, tatlı ve tuzlu ürünleri karıştırarak yemek hoşuma giderdi. Örneğin, meyveli top kek ile Panço cips benim için vazgeçilmez ikili olurdu. 

Mahallede böyle garip karışımları seven ve bakkal bakkal gezerek abur cubur arayan 2,3 eleman daha vardı. Bazen beraber yola çıkar ve abur cubur arardık. 

Elmalı - tarçınlı tatları seven bir çocuktum. Herhalde meşhur anne yapımı elmalı kurabiyenin bunda etkisi büyüktür. Hiçbir bakkal ürünü, güzel yapılmış bir tarçınlı elmalı kurabiyenin yerini tutamaz. Yine de, o yıllarda bakkalda denk geldiğim elmalı tatları denemeden edemezdim. 

Topitop'un elma aromalısını severdim. Meyve suyu olarak elma ve vişne tercih ederdim. Yine bakkaldan bakkala dolaştığımız bir gün, Biskrem'in elmalı bisküvisini raflarda görmüştük. Hemen bir adet almıştım. Çikolatalı Biskrem'i de severdim. Ama meyveli tatlar her zaman daha çok hoşuma giderdi. 


Ülker Elmalı Biskrem, çikolatalı olana göre daha yumuşak ve hoş kokuluydu. Tam da aradığım abur cuburdu. Yalnız çikolatalı gibi çayla, sütle ve nescafe ile güzel gitmiyordu. Bana göre elmalı Biskrem, en iyi gazoz ile gidiyordu. Limonlu bir gazoz ve yanında elmalı bisküvi... Çocukluk dönemlerimin bu küçük mutluluklarını hatırlamayı seviyorum.

90'lardan 2000'lere geçtiğimiz dönemlerde, elmalı Biskrem yavaş yavaş ortadan kaybolmuştu. Sadece elmalı olan değil, bir diğer güzel lezzet incirli Biskrem de ortadan kaybolmuştu.

Yıllar sonra Migros'ta paketine denk geldim. Üzerinde sınırlı sayıda yazısını görünce hemen aldım. Yumuşaklığı fena değil ama tadı eskisi gibi gelmedi bana. İçi biraz kuru kalmış. Elma tadı ve kokusu pek anlaşılmıyor. 

Elmalı Biskrem


Yine de eskilerden bir lezzetle karşılaşmak ve bu yaşta bir çocuk gibi sevinmek güzeldi. Küçük mutluluklar bizi hayat bağlıyor.








Serkan Yasin








Yorumlar