REPAINT MATTEL CERATOSAURUS FİGÜR





Yeni bir repaint / yeniden boyama çalışmamı sizlerle paylaşma vakti geldi. 

Elimde bulunan Mattel  marka ceratosaurus figürünü dönüştürmek istedim. Jurassic World Fallen Kingdom serisi için üretilen ceratosaurusun boyası fena değil, değişiklikler yapılması lazım. 

Birkaç ansiklopedi, birkaç da net görselleri kurcaladıktan sonra, kafamda yapacağım boyayı şekillendirdim. Aslında Papo marka ceratosaurus figürüne de biraz benzesin istedim.

Benim gibi dinozorlara meraklı olan koleksiyonerler de, kendi çabalarıyla olabildiğince görüntüyü düzeltmeye ve gerçekçi hale getirmeye çalışıyorlar. Keyifli bir uğraş diyebilirim. 

Ceratosaurus" Boynuzlu Kertenkele " anlamına geliyor. İsmini burun deliklerinin üzerinde yer alan tek boynuzdan almıştır. Geç Jura ( Jurassic Period ) Dönemi'nde yaşayan Ceratosaurus, etçil bir dinozordur. Theropod dinozorlar sınıfına dahil edilir. Ama Ceratosauridae ailesine mensuptur. 

Bu ailenin en meşhur üyesi kendisidir. Genyodectes ve lukousaurus da, bu aileye mensup diğer dinozorlardır. Lukousaurusun bu aile dahil edilip edilmeyeceği, halen paleontologlar arasında tartışma konusudur. 

1884 yılında Amerikalı meşhur paleontolog Othniel Charles Marsh, Colorado / Garden Park'ta bir iskelet bulmuş ve sonra dinozora ismini vermiştir. Dinozorun uzunluğu 7 m, yüksekliği ise bazen 2 m'yi bulabilir. Uzunluk ve yükseklik konusunda daha küçük ceratosauruslara da rastlanmıştır.  

Ceratosaurus, biraz tıknaz ve hantal görünümlüdür. Ancak avlanma konusunda başarılıdır. Kendisinden küçük otobur dinozorlarla beslenir. Bazen bulduğu leşlerle de beslendiği öne sürülmüştür. Ceratosaurus ile ilgili geniş bir yazıyı "dino kimlik" başlığı altında anlatacağım için, şimdilik bilgi kısmını kısa tutuyorum. 

Dino severler, Ceratosaurus ile ilk kez Jurassic Park 3 filminde karşılaştılar. Çok kısa bir sahneydi. Kahramanlarımız, spinosaurus dışkısı içinde telefonu ararken gece bir ceratosaurus karşılarına çıkmıştı. Ancak spinosaurusun dışkı kokusu, dinozorun insanlara saldırmadan oradan uzaklaşmasına neden olmuştu. 


MATTEL CERATOSAURUS FİGÜR REPAINT / AŞAMALAR


Bu çalışmamda Jurassic Park ve Jurassic World görünümünü es geçip, biraz daha Papo marka ceratosaurus görünümüne yakınlaştım diyebilirim. Ama birebir papo renginde değil, daha çok karıştırdığım ansiklopedi görsellerine yakın oldu.


Temelde Cadence marka mocha rengi kullandım. Sonrasında üzerine Folkart marka açık kahve / bal tonu ve Cadence yonca yeşili tonlarını attım. Katlar arasında bekleme ve kuruma sağlandı. Bu çalışmada yine 4 farklı fırça kullandım. En son Cadence burnt umber rengini su ile açarak bir geçiş sağladım. Sırt kısmında daha koyu tonda bir burnt umber renk kullanıldı. Tırnaklar siyaha boyandı. Boynuz için Folkart vintage white kullandım. Sadece bu tonu kullanmak yetmiyor. Sonrasında boyunuzu burnt amber tonla hafif kirletiyoruz. Boyama bittikten sonra 1 gün beklemeye aldım. Ertesi gün sprey vernik uygulayarak çalışmayı bitirdim.

Çalışma sonunda içime sinen, kafamdaki ceratosaurusa ulaştım diyebilirim. Başka repaint çalışmalarda görüşmek üzere.


Mattel Ceratosaurus Figür

Repaint Ceratosaurus Figür


Mattel Ceratosaurus Figür Repaint







Serkan Yasin




"Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur. Aksine hareket eden blog ve siteler hakkında yasal işlem başlatılacaktır."


Yorumlar