REPAINT MATTEL TRICERATOPS FİGÜR

    



Yeni bir repaint / yeniden boyama çalışmamı sizlerle paylaşma vakti geldi. Elimde bulunan Mattel marka Triceratops figürünü dönüştürmek istedim. Jurassic World Fallen Kingdom serisi için üretilen figürün boyası fena değil, ama biraz değişiklikler yapılması lazım. 

Bu sefer yapacağım çalışma biraz Kenner üretimi eski Triceratops figürüne benzesin istedim. Yola bu şekilde çıktım diyebilirim. Benim gibi repainte meraklı olan koleksiyonerler de, kendi çabalarıyla olabildiğince görüntüyü düzeltmeye ve gerçekçi hale getirmeye çalışıyorlar. Keyifli bir uğraş diyebilirim. 

Triceratops, "Üç boynuzlu yüz" anlamına geliyor. Dinozor, ismini kafasında yer alan 3 adet boyunuzdan almıştır. Geç Kretas Dönemi'nde yaşayan Triceratops, otçul bir dinozordur. Ceratopsian / Ceratopsidae ailesine mensuptur. Bu ailenin içinde birçok heybetli ceratopsian vardır. Torosaurus, Pentaceratops, Centrosaurus, Pachyrhinosaurus bunlardan sadece birkaçıdır. 


Dinozor, 1889 yılında Amerikalı meşhur paleontolog Othniel Charles Marsh tarafından bulunmuştur. Triceratops'un uzunluğu 9 m, yüksekliği ise 3,5- 4 m'yi bulabilir. Uzunluk ve yükseklik konusunda daha küçük dinozorlara da rastlanmıştır. Triceratops, Kretas Dönemi'nin iri ve güçlü dinozorlarından biridir. Kendinizi o dönemde düşünün, 4 m yüksekliğinde bir gergedan ile karşılaşmak ister miydiniz ? Gerçekten büyüleyici bir dinozordur. 

Fosil kayıtlarına göre paleontologlar, Triceratopsların sürü halinde yaşadıklarını belirtiyorlar. Dönemin etçil devi T-Rex ile karşılaştıklarına dair birçok kayıt var. Hatta bazı T-Rex kemiklerinde boynuz darbelerine de rastlanmış. 

Triceratops'un geniş yakalığını savunma için mi, yoksa dişileri etkilemek için mi kullandığı bugün dahi tartışma konusudur. Paleontologlar halen tartışıyorlar. 

Triceratops, kuşkusuz Jurassic Park filmlerinin en sevilen dinozorlarından biridir. 1993 yapımı ilk filmde, karşımıza hasta bir Triceratops çıkar. Kahramanlarımız Ellie Sattler ve Alan Grant'in dinozorun yanına gittikleri o sahne unutulmazdır. 




Michael Crichton'ın Jurassic Park romanında ise hasta Triceratops yer almaz. Onun yerine, kahramanlarımız hasta bir Stegosaurus ile karşılaşırlar. 

MATTEL TRICERATOPS REPAINT AŞAMALARI


Başta da belirttiğim gibi, bu çalışmada Kenner Triceratops'un görüntüsünü baz aldım. Temelde yellow ochre ton kullanıldı. Boya kuruduktan sonra, üzerine mocha tonuyla bir geçiş sağlandı. Mocha geçişi sonrası yer yer burnt umber tonuyla efekt verildi. En son greenish gray tonuyla çalışma sonlandı. Boynuzlar için genelde, Folkart marka vintage white tonunu kullanıyorum. Figür 1 gün kuruduktan sonra, ertesi gün mat vernik attım ve koruma altına almış oldum.

Çalışma sonunda içime sinen, kafamdaki figüre ulaştım diyebilirim. Başka repaint çalışmalarda görüşmek üzere.


Serkan Yasin

Repaint Mattel Triceratops

Mattel Triceratops Repaint

Yorumlar