GHOST CASTLE MASA OYUNU



80'li ve 90'lı yıllarda masa oyunlar revaçtaydı. Bu oyunları oynamaktan keyif alırdık. Herkesin favori bir oyunu vardı. Ben Perili Köşk'ü ( Asıl ismi Hayaletli Şato / Ghost Castle ) çok severdim. 90'larda çizgi film saatleri olurdu. Ekran başına oturur, saatlerce çizgi film seyrederdim. İşte bu çizgi serilerin arasında, çocuklara yönelik oyuncak / figür reklamları verilirdi. Reklamlar çıkınca ekrana yapışırdım. 

Perili Köşk'ün reklamını ilk kez televizyonda gördüğüm zaman, bu oyunu satın almanın yollarını aramıştım. O dönemler elimizin altında internet yoktu. Alışveriş merkezlerinde gezerken denk gelirsek ve aile bütçesi de el verirse satın alabiliyorduk. Genelde masa oyunları pahalı olurdu. Benim gibi orta direk yurdum çocuğu için biraz lükse kaçıyordu. Sokakta oynarken amcamın bizim eve doğru geldiğini görmüştüm. Elinde bir kutu vardı. Kutunun içinde ne var diye merak etmiştim.

Amcamla beraber eve girmiştik. Çay, kahve ve sohbetten sonra amcam bana kutuyu uzatmıştı " Al bakalım, umarım beğenirsin. " demişti. Büyük bir hevesle kutuyu açmıştım. İçinden çok güzel uzaktan kumandalı bir araba çıkmıştı. Kırmızıydı. Kumandanın üzerinde bir sürü tuş vardı. Tüm gün arabayla oynamıştım. Hoşuma gitmişti. Ama televizyonda yine oyunun reklamı çıkınca biraz üzülmüştüm. Keşke o oyunu da alabilseydim. 

Ertesi sabah erkenden kalkmıştım. Annemin kuzenleri ve onların çocukları bize gelmişti. Kapıdan giren bir çocuğun elinde Perili Köşk oyunu vardı. Oynamak için bize getirmişti. Nasıl sevinmiştim anlatamam. Saatlerce odamda oynamıştık. Bu arada çocuğun gözü benim kırmızı arabamda idi. Ben Perili Köşk'ü incelerken, o da arabayla oynamaya başlamıştı. Sonra eline alıp salona gitmişti. Annesine " Ben bu arabadan almak istiyorum " demişti. 

Annesi de, " Olmaz daha yeni oyun aldık sana ! " deyince, çığlığı basmıştı. Sonra odama geldi ve benden arabayı istedi. Ben de  " Oyunla değişir misin ? " diye sormuştum. Koşarak annesine durumu anlatmış ve yanıma gelerek " Tamam. " yanıtını vermişti. 

Her ikimiz de istediğimizi almıştık. Tabii, ben daha çok sevinmiştim. Gerçekten şanslı bir gündü. Hafta sonları mahalledeki çocukları bizim eve toplardım. Saatlerce Perili Köşk / Ghost Castle oynardık. Güzel günlerdi.


PERİLİ KÖŞK NASIL BİR OYUNDU ?

Perili Köşk ( Aslı Ghost Castle ), 80'lerde İntertoy tarafından piyasaya çıkarılmıştı. Ben bu oyunu 90'larda oynama şansını yakalamıştım. Oyun, kutu oyunlarının önemli markası MB Games imzasını taşıyordu. Oyunda 4 ana karakter vardı. Her oyuncu bir karakteri seçiyordu. 

Ghost Castle Masa Oyunu

4 adet oda bölmesi vardı. Her odada farklı tehlikeler sizi bekliyordu. Zar attıktan sonra, gelen sayı kadar adım atılırdı. Oyunda bir de çark vardı. Zar sonrası çarkı çeviriliyordu. Eğer kuru kafa gelirse tuzağa düşülüyordu.

Ghost Castle Oyun Çarkı

Minik kuru kafa şatonun üstündeki bölmeden bırakılıyor, böylece tuzakların da hareket ettirilmesi sağlanıyordu.


Bu tuzaklar çok keyifliydi. ( Kafanıza düşen balta, poponuza tekme atan iskelet, sarsıntılı zemin ve merdivenden düşen kuru kafa.) Yandığınız zaman oyundan çıkmanız gerekiyordu. Amaç, tüm oyunculardan önce şatonun en üst katına çıkmak ve tabut kapağını kapatmaktı. Kalan oyuncular da oyuna devam edip, 2. veya 3. olmak için uğraşıyorlardı.

Perili Köşk Masa Oyunu

Perili Köşk, basit ama eğlenceli bir oyundu. Bana Goosebumps dizisini hatırlatırdı.  Oyunun yeni tasarımlı versiyonunu da şu an oyuncakçılarda ve kırtasiyelerde bulmak mümkün. Ancak eski tasarımı bana göre daha güzeldi. Yine de 90'lara dönmek için alınabilir. Tavsiye ederim.


Yazının sonuna gelirken, oyunun eski tanıtım videosunu da sizinle paylaşmak istedim. Çok keyifli. 






Serkan Yasin






















Yorumlar

  1. Kaleminize sağlık. oyundaki eski karakterler ve board tasarım dediğiniz gibi daha güzeldi.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzeldi, yeni versiyonunu aldım ama yazınızda belirttiğiniz gibi eski tasarım daha hoştu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de onu beğeniyorum, teşekkürler.

      Sil

Yorum Gönder